۱۳۸۷ اسفند ۲۱, چهارشنبه

سخیداد هاتف به سه صد سال حبس محکوم شد




من فکر می کنم اگر کسی به هر دلیلی از اسلام خارج شود ، این حق او است.

- چهل سال

من فکر می کنم در قرآن بعضی آیات هستند که اگر امروز به آن ها معتقد باشیم حقوق زنان را پامال خواهیم کرد.

- بیست سال

من فکر می کنم که اسلام بر هیچ دینی دیگر رجحان و برتری ندارد.

- پنجاه سال

من فکر می کنم که کفر و ایمان فقط دو تجربه ی انسانی اند و باز شناختن شان از همدیگر در عالم تجربه های انسانی کار آسانی نیست.

- شصت سال

من فکر می کنم خداوندی که کفر را نپذیرد ، لایق پرستیدن نیست.

- نود سال

من فکر می کنم خداوند ابلیس را عفو خواهد کرد ، اما کسی را که ظلم می کند نخواهد بخشود.

- بیست سال

من فکر می کنم که دینی که لبخند را از آدم بگیرد و پیشانی آدم را ترش تر کند ، به دو پول هم نمی ارزد.

- بیست سال

40

20

50

60

90

20

20

____

300

سخیداد هاتف به سیصد سال زندان محکوم شد.


۱۱ نظر:

Hasrat گفت...

درود گرامی
ما همه دراین جغرافیا محکوم به حبس ایم .

ناشناس گفت...

بی پیر مرو به خرابه که سکندر جهان باشی. جانم راه که تو میروی به ترکستان است. نه به آمو

ناشناس گفت...

man migoyam 320 sal,chon hatif dar poshte mila haye zendan ba rish khaile ha mikhandad ingar ! sabz bmanid

ناشناس گفت...

سلام
من اگر قاضی می بودم کمی مراعات می کردم . سیصد سال زیاد است ، چون با اکثرش موافقم.

ناشناس گفت...

راستش من وقتی مصاحبه ای تان را خواندم به این فکر افتادم که نکند کاکا سیاف به دولت امریکا دستور استرداد تان را بدهد تا در کابل محاکمه شوید و بروید بقیه زندگی تان را در عقب میله های زندان چرت بزنید.

خدا نکند.

در حکم سه صد سال حبس هم بسیار به خود تان رحم کرده اید. نه از شلاق خبری است و نه از مفسد فی الارض بودن و نه هم از ارتداد و ....

به دوست ناشناس :

نمی دانم که جغرافیه شما گرد گرفته یا جغرافیه من. اما من گویا آمو هنوز هم در ترکستان است !!

جور باشید

ناشناس گفت...

جناب هاتف سلام.
محکمه واقعآ شرعی وا سلامی بر پا داشته اید.صرفنظر از متن،چیزی خنده اور هم بود.درود

ناشناس گفت...

It is become more than 20 years that I have never set u. I became very happy to se your maybe recent picture at the back of jails shaft or rod. . Inspite for of the fact that your picture is not so much visibale or not clear. But stil I would like to see your picture. As I have seen your picture after so long time, your looking stil very young. I can't see so much differ . Dear Hatif. I like your idea and your writting metode. It is very nice. Keep it going on. Sorry for any misspilling and mis understanding. I wish you the best and also for your family members. I want to mention that I have read your Interviw in Asmai. All the school period in Hedayet and hard time that we all had at that periode came to igen to my memory.

مصطفی کیا گفت...

طنز تلخ جالبی بود آقای هاتف

حسین سرامد گفت...

هاتف عزیز،
مطمئنم بعضی چیزهای دیگر را که فکر می کنی نگفته ای. پس شاید مدت زندانت به بیش از هزار سال برسد. بالآخره به نام دین چیزهای زیادی به خورد ما داده اند که باید در مورد شان فکر کنیم. وانگهی با هر فکر کردن باید سال ها زندان را تحمل کنی. اصلاً چون فکر می کنی محکوم به هزار سال زندان ای.

ناشناس گفت...

اقای هاتف سلام:
فهمیده نشدکه حکم سه صدسال زندان درمورداقای هاتف نهایی است یا ابتدای؟
بهرصورت ،میخواهم به صفت وکیل مدافع درمرحله فرجام خواهی عرض اندام نمایم تاقاضی رادرنگهداری شاهین ترازوبین تقصیروتجاوزیاری رسانم مزید بر آن در جمع آوری کلدار پاکستانی و دالر آمریکای که در قضاوت نقش آفرین است همکاری نمایم تا باشد آقای هاتف مورد استرحام قاضی قرار گیرد. البته با موافقه آقای هاتف... اگر ابراز موافقه نمودید با فیس بوک abdulmomin در ارتباط خواهند شد.

ناشناس گفت...

من فکر میکنم حتی اگر بعد از سالها,دهه ها و اگر عمری ماند که نمیماند سده ای,آدمی زنده به اینچنین دیدگاهی برسد,زود رسیده است,افسوس که هویت واقعی اینشخص زمانی میتواند چنین افکاری را به روز نماید که خود فرسخها از مخاطبانش فاصله داشته باشد,ورنه اینچنین پرگل تا سحر نمیمانند!!