۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

در دادگاه ِ نخوت

دو سه روز پیش یادداشتی نوشتم با عنوان " آیت الله و تعلقاتی که راه اش می برد". کسی به نام اسدالله جعفری این پیام را در پای آن یادداشت گذاشته بود :

" انسان از خواندن این مقالات تاسف می خورد. در این نباید شک کرد که روشنفکران وارداتی و آخوند بچه های تبشیری هر دو از یک قماش هستند و آن قماش خیانت و مزدوری هست. خیالات باطل این جماعت نا خلف برای ملت مسلمان و حق خواه هزاره به مثابه ی زهر است. این آقا که اسمش را کلمه ای مقدس هاتف انتخاب کرده است به مردم و فرهنگ و دین خود خیانت می کند که از مزدوری و مزدبگیری سرچشمه می گیرد. حیف است که اولاد هزاره اینچنین به بیراهه رفته است".

پیام آقای جعفری را در اینجا گذاشتم تا به قول او " اولاد هزاره" ببینند ( همان ها که در نظر او عزیزتر اند). نوشتن یک یادداشت در باره ی آیت الله ایشان را چنین خشم گین کرده است. من حقیقتا از نخوتی که در سر آدم هایی چون آقای جعفری هست تعجب می کنم. ایشان حتا به خود زحمت نداده که بگوید چرا آن نوشته ی من به نظر او آن قدر تاسف آور است. فقط در محاکمه یی یک دقیقه یی و بی هیچ سند و دلیلی مرا به خیانت و مزدوری و مزد بگیری محکوم کرده است. کنایه یی هم به آخوند بچه ها زده است ، به خیال این که اگر نیشگونی از بغل آن ها گرفت دیگر معلوم می شود که ایشان از ارتفاع ِ درد به قضایا می نگرد و تعصب معصب صنفی هم ندارد. اما واقعیت آن است که هیچ یک از این تکنیک ها آدم را از آوردن دلیل و گوش دادن به آرای دیگران بی نیاز نمی کند. هزاره هزاره گفتن هم به آدم جواز ِ بی منطقی کردن و تهمت بی اساس زدن نمی دهد. آدم ها را از سر بی حوصله گی و خود مقدس پنداری به خیانت و مزدوری متهم کردن کار آسانی است. اما کار درستی نیست. من هم می توانم امکانات زبان فارسی و نارضایتی نسل نو از روحانیان را با هم ترکیب کنم و از آن زهری درون سوز بسازم و آن را به کام آقای جعفری و هم صنفان اش بریزم. اما این کار تنها گرهی دیگر بر کار فروبسته ی ما می افزاید.

در ضمن ، نمی دانستم که نام من کلمه ی مقدسی بوده است.

۱۰ نظر:

mehrgan گفت...

maa ham nmidanestim naam shoma,klamae moqadasi boda ! sabz bmanid

محمد ظاهر نظری گفت...

هاتف عزیز،
روشنایی ده و از تاریکی نهراس.
موفق و جاودانه باشی.

الهزاره گفت...

سلام علیکم:
خوب شما جناب عالی تاهنوز نمیدانی که نام شما چه معنی دارد ، ازشما چه توقع راداشت.

سخیداد هاتف گفت...

جناب الهزاره سلام
معنای نام خود را می دانم ، از تقدس اش بی خبر بودم.

ناشناس گفت...

نمیدانم منطق واخلاق آدمهای مثل جعفری درهنگام نوشتن متون تنفر آور ومیان خالی به کجا ها سیر وسیاحت دارد، فقط بلدند که کلمات تخریش کننده را درکنار هم بچینند. هاتف عزیز اینگونه نوشته ها ره به جایی نمیبرد واقعیت اینست که که درنوشته های شما نکته های نغزی نهفته است که به مذاق کسانی مثل جعفری برابر نیست .به نوشته هایت ادامه بده

ناشناس گفت...

toof ba ain akhund be maghrefta! Ain past fetratan mekhahad Roshnayi ra da Jameghayi ma khamosh konad! Joz bad bakhti hich fayeda az ainha ba ma narasid. Hatif lala to ham sokot nakon, chezi maghqoli benvis ki akhundak ha chetor moshkil mardom ma ra bishtar mekonad!

فرشته گفت...

دوست عزیز اینگونه تفکرات ارزش بر رسی و نقد را ندارند. شما بنویسید. مخاطبین شما جمع دیگری اند. موید باشید.

الهزاره گفت...

سلام آقای هاتف،شما اگر معنی نام خودرامیدانستی متوجه تقدسی نامت میبودی ،البته اگر به إسلام عقیده داشته باشی.
اماسخن بانا شناس، شما ازکجا میدانی که أسدالله جعفری یک آخند هست،خیلی زیاد هستند که نامش شبیه هم هستند.
نه کند منظورشما آقای أسدالله جعفری که دربعض سایتهامقالات شان درج است به خصوص به سایت خودم.
أگر منظور شما ایشان باشد، که من شخصآ تماس گرفتم و جویا شدم، ایشان منکر شد،وگفت شاید کسی دیگری باشد،ویاازنام من استفاده کرده.
ودرجهان انترنیتی این مشکلات رادارد، البته میتواند آشنایی کرد طرف را ازکجا نظر خودرا ارسال داشته.
ولی گپ دراینجا است که شما که همه آخوندهارا پست فطرت میدانی وتف هم میپاشی، خوب چرا نامت را نمینویسی تا معلوم شود که به کی است، تف وناسزا گفتن از آدرس نا معلوم درددی ویامشکلی را حل نمیکند.
والسلام

شناس گفت...

سلام
آرزوی سلامتی
کافر همه را در کیش خود پندارد
چنین است که بعضیها در مورد یک کلمه چنان کنجکاو میشود که زبر زیر ساکن و تشدید آنرا باید با تلفظات تجویدی برایشان توضیح دهیم. اسم هم یکی از مالیکیتهای خصوصی هر فرد میباشد حتما میداند که چه معنی دارد و کاربرد آنرا هم برای تقویه روحی بلد باشد. این مثل این میماند که کسی بپرسد معنی دندانهای خودرا بیان کن اگر دهها کاربرد آنرا توضیح دهم دندان معنی میشود ورنه کلمه دیگر بجز اینکه به زبان دیگر مراجعه کنم وجود ندارد و یا هم میتوانیم برای این دوست که در صدد معنی اسم میگردد میتوانیم طبق اسم آموزی صنف اول مدرسه بطور مثال (ب) بابا )بابا باغ دارد)
حالا معنی هاتف قرار ذیل میباشد.
(ه) همسایه (ا)امنیت (ت) تفنگ (ف) فرار. اگر از شوخی ناراحت شدید نظرم را حذف نمایید.

ناشناس گفت...

عجب کامنت نفرانگیزی! من فکر می کردم عصر تکفیر کم کم می گذرد اما از کامنت آقای جعفری چنین معلوم می شود که قم و جمهوری اسلامی برای ما سوغاتهای جالبی تولید می کند !